MENU

Comments (0) INFORMATYKA

Okulary wirtualnej rzeczywistości już dostępne na rynku!

ss

Już w połowie zeszłego roku specjaliści debatowali na temat funkcjonalności, które będą oferowały gogle Samsung Gear VR. Pomimo wielu plotek, aż do zaprezentowania produktu podczas konferencji Samsung Unpacked 2014, zalety gogli owiane były tajemnicą.

Wirtualne byty
Gogle funkcjonujące w wirtualnej rzeczywistości to obecnie fenomen na rynku, a kolejni producenci prześcigają się w uatrakcyjnieniu wizji swoich produktów. Główną konkurencją dla Samsunga Gear VR są projekt firmy Sony „Morfeusz” (znajdujący się w fazie rozwoju Oculus Rift) czy ZEISS VR One. Jednak pomimo gorącej dyskusji w mediach oraz analizowaniu cen, funkcjonalności i przydatności gadżetów, żaden z przedstawionych wyżej produktów nie trafił do sprzedaży.

Czym będą gogle Samsunga i jakie będzie ich przeznaczenie?
Przede wszystkim należy podkreślić, że jest to sprzęt kompatybilny z flagowym produktem Samsunga – Galaxy Note 4. Nie jest to więc samodzielny sprzęt lecz działający jedynie po podłączeniu do telefonu. Jednak rozwiązanie to ma kilka znaczących zalet. Dzięki podłączeniu do telefonu, gogle będą mogły korzystać z jego mocy obliczeniowej oraz różnych czujników, co pozwoli obniżyć jego cenę wyjściową. Gear VR oferują również możliwość obserwacji realnego świata bez ich zdejmowania. Możliwe jest to właśnie dzięki podłączonej kamerze w telefonie. Do jej obsługi służy niewielki touchpad umieszczony po prawej stronie gogli.

Współpraca z Oculus VR
Tworząc swój produkt, Samsung postawił na współpracę. Podczas pracy nad oprogramowaniem, koreańskim specjalistom towarzyszyli specjaliści z Oculusa, stąd też wiadomo, że w produkcie wykorzystane będzie klika technologii z konkurencyjnego sprzętu. Producenci deklarują też, że Samsung Gear VR będzie miał dostęp do Oculus App Store.

Te dwa urządzenia są na pozór konkurencyjne, jednak – jak oceniają specjaliści – raczej nie wchodzą sobie w drogę. Głównym targetem Oculus Rift są użytkownicy stacjonarni, z kolei podstawowym celem Samsunga jest skonstruowanie mobilnego ekosystemu. Pole, na którym będą więc konkurować ze sobą producenci, to nie tyle klienci, a uwaga mediów i zainteresowanie twórców oprogramowania.

Dodaj komentarz